Chat
Chat met een medewerker
Heeft jouw wolk geen roze kleur?
Ben je op zoek naar een luisterend oor?
Wil je chatten met een van onze medewerkers?
We zijn er voor jou!
Op donderdag kun je tussen 18u en 20u
met één van onze medewerkers chatten.
Onze medewerkers zijn speciaal opgeleid om met jou te chatten. Door met ons te chatten ga je akkoord met de onderstaande spelregels.
Momenteel zijn we
Over onze chat
Wanneer kan je chatten?
Je kunt chatten op donderdag tussen 18u en 20u.
Op feestdagen is de chat gesloten.
Hoe werkt de chat?
Tijdens de openingsuren klik je op ‘chat’. Je dient de spelregels van deze chat en ons privacybeleid eerst goed te keuren.
Voorafgaand aan het gesprek vragen we je een (nick)naam en e-mailadres op te geven.
Als de medewerker beschikbaar is, neemt hij/zij het gesprek op en kun je beginnen met chatten. Is de medewerker nog met iemand anders in gesprek, dan word je in de wachtrij geplaatst.
Wat moet je weten?
-
Dit is een chat voor (aanstaande) ouders met emotionele problemen die acute begeleiding wensen.
-
Het gesprek blijft vertrouwelijk tussen jou en de medewerker.
-
Onze chattool respecteert jouw privacy. Wij vragen jou om geen persoonsgegevens van derden te vermelden (bv. spreek van “één van mijn broers” in plaats van “mijn broer Jan Peeters”).
-
Bij elke permanentie is minstens één medewerker aan de slag. Wanneer hij/zij in gesprek is, betekent dit dat je pas later een gesprek kunt starten.
-
We willen iedereen de kans geven om een gesprek te hebben met een medewerker. Daarom leggen we een maximumduur van 45 minuten op per gesprek. Uiteraard is het niet altijd nodig om die tijd volledig uit te chatten.
-
We hebben verschillende medewerkers die op verschillende momenten permanentie opnemen. Het is dus niet zo dat je telkens met dezelfde medewerker praat.
-
Help je ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk mensen binnen raken op deze chat? Dat kan door zelf de chat niet te belasten met onechte gesprekken of verschillende chats na elkaar.
Spelregels van de chat
-
Je kunt bij ons terecht met vragen, of voor een luisterend oor. Je kunt praten over allerlei zaken, maar het is niet de taak van de medewerkers om als hulpverlener aan het werk te gaan. Onze medewerkers kunnen een eerste opvang bieden, maar als verdere, professionele ondersteuning nodig blijkt, treedt de medewerker op als gps-functie en verwijst hij/zij door naar verdere hulpverlening.
-
Dit is geen noodlijn. In noodsituaties is het beter om een arts of de hulpdiensten (112) te contacteren. Onze medewerkers zijn geen professionele hulpverleners.
-
Het gesprek is enkel voor jou bedoeld. Je mag de inhoud van het gesprek dus in geen geval gebruiken voor commerciële doeleinden.
-
We behouden het recht om chatgesprekken te gebruiken voor onderzoek en de opleiding van de medewerkers. Dit betreft delen van de gesprekken, waarbij alle persoonlijke informatie verwijderd of geanonimiseerd wordt.
-
Bij misbruik van de chatservice heeft de medewerker het recht om het chatgesprek stop te zetten.